خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

آبی نیلگون من کجایی...


واقعا درد داره

هم برای چشمانمان

هم برای قلب هایمان



(اگر موفق به دیدن تصویر نشدید، روی آن کلیک راست کرده و open image in new tab را کلیک کنید.)



اشکهایم بی قراریهای بی آبیت را فریاد میزد اما...
تا ابد گریه هایم را از نگاهت برنمیگیرم.
تو در جان من رخنه کردی با همه بی صبریم
اشکهایم تقدیمت تا همیشه .
دریای من .

شعر از کامنت دوستمان "سولی"

استخدام استانداری آذربایجان غربی از محل طرح مهرآفرین نیست

روند بررسی پرونده پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ادامه دارد

 متعاقب اعلام رسمی استانداری آذربایجان غربی برای استخدام 399 نفر در بدنه 22 دستگاه دولتی استان، بیش از 16 هزار نفر تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی و بالاتر آذربایجان غربی در آزمون استخدامی 17 تیر ماه شرکت کردند. روزهای 6 و 7 مرداد ماه بود که لیست 1.5 برابر ظرفیت پذیرفته شدگان در آزمون به ادارات مربوط اعلام و متعاقب آن، از این افراد برای تکمیل پرونده و ارائه مدارک دعوت شد. 
اما امید این گروه زمانی به یاس تبدیل شد که «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور طی بخشنامه ای، تاکید می‌کند که به دلیل ایرادهایی که در اجرای اصل 138 قانون اساسی نسبت به مهرآفرین اعلام شده مقتضی است که کلیه وزارت‌خانه‌ها، موسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی؛ موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی، تبدیل وضعیت، نقل و انتقال و مأموریت، انتصاب و جابجایی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی یا هر عنوان دیگر و نیز اصلاح تشکیلات و ساختار اداری تا تصمیم‌گیری دولت نسبت به اصلاح مصوبات مربوطه اجتناب کنند. 
این بخشنامه مقدمه ای می شود تا در تعطیلات عید فطر، امیدهای این گروه به یاس تبدیل شود و طی تماس با دفتر روزنامه همشهری در استان، جویای موضوع شوند. برای پاسخ به این سوال و اینکه آیا پروسه استخدام این افراد متوقف شده است یا خیر، به سراغ مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی رفتیم.

«حسن آقایاری»  گفت: استخدام اخیر استانداری آذربایجان غربی از محل طرح مهرآفرین نیست.

وی با اعلام اینکه طرح مهرآفرین مصوبه بهمن ماه سال 91 دولت دهم بود، افزود: استخدام اخیر استانداری آذربایجان غربی که طی آن 399 نفر از افراد تحصیل کرده بعد از قبولی در آزمون روز 17 تیر ماه، طی مراحل تکمیل و بررسی پرونده به کارگیری خواهند شد، از محل ردیف استخدامی مصوب اسفند ماه سال 1390، یعنی یک سال قبل از تصویب طرح مهرآفرین خواهد بود.

آقایاری با بیان اینکه پرونده های قبول شدگان 1.5 برابر ظرفیت آزمون استخدامی در حال جمع بندی در استانداری آذربایجان غربی است، ادامه داد: پرونده پذیرفته شدگان آزمون بعد از بررسی و جمع بندی به گزینش ادارات مربوطه معرفی می شوند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری با اشاره به اینکه پروسه استخدام این افراد مصاحبه ندارد، خاطرنشان کرد: همانگونه که در متن آگهی استخدام آمده است، به دلیل وجود آزمون تخصصی در متن آزمون استخدامی، مرحله مصاحبه وجود ندارد و به همین دلیل است که 1.5 برابر ظرفیت مورد تقاضا برای تکمیل پرونده دعوت شدند، در غیر اینصورت باید 3 برابر ظرفیت مورد نیاز دستگاه ها برای مصاحبه دعوت می شدند.
آقایاری با اعلام اینکه قبول شدگان بعد از طی مرحله گزینش برای دریافت کد کارمندی و به کارگیری به ادارات مربوطه در تهران معرفی می شوند، اضافه کرد: بعد از اعلام نظر گزینش و تعیین صلاحیت و درخواست شماره مستخدمی؛ پذیرفته شدگان نهایی برای به کار گیری به دستگاه های مربوطه معرفی می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه آخرین مدرک مورد نیاز ما برای استخدام تائیدیه گزینش ادارات است، یادآور شد: طی مراحل گزینش و سپس اخذ شماره کارمندی از سایت کارمندیران به سرعت عمل گزینش ادارات بستگی دارد و امیدواریم این افراد از مهرماه سال جاری به کار گرفته شوند.

گلایـه دکتر شریـعتی از خـدا و جـواب سهراب سپـهری !

گلایه ای از خدا، منتسب به دکتر علی شریعتی

خدایا کفر نمیگویم،
پریشانم،
چه میخواهی تو از جانم؟!
مرا بی آنکه خود خواهم اسیر زندگی کردی.

خداوندا!
اگر روزی ز عرش خود به زیر آیی
لباس فقر پوشی
غرورت را برای تکه نانی
به زیر پای نامردان بیاندازی
و شب آهسته و خسته
تهی دست و زبان بسته
به سوی خانه باز آیی
زمین و آسمان را کفر میگویی
نمیگویی؟!

خداوندا!
اگر در روز گرما خیز تابستان
تنت بر سایه ی دیوار بگشایی
لبت بر کاسه ی مسی قیر اندود بگذاری
و قدری آن طرفتر
عمارتهای مرمرین بینی
و اعصابت برای سکه ای این سو و آن سو در روان باشد
زمین و آسمان را کفر میگویی
نمیگویی؟!

خداوندا!
اگر روزی بشر گردی
ز حال بندگانت با خبر گردی
پشیمان میشوی از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.

خداوندا تو مسئولی.
خداوندا تو میدانی که انسان بودن و ماندن
در این دنیا چه دشوار است،
چه رنجی میکشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است



و این هم جواب سهراب سپهری از زبان خدا


منم زیبا

که زیبا بنده ام را دوست میدارم
تو بگشا گوش دل پروردگارت با تو میگوید
ترا در بیکران دنیای تنهایان
رهایت من نخواهم کرد
رها کن غیر من را آشتی کن با خدای خود
تو غیر از من چه میجویی؟
تو با هر کس به غیر از من چه میگویی؟
تو راه بندگی طی کن عزیز من، خدایی خوب میدانم
تو دعوت کن مرا با خود به اشکی، یا خدایی میهمانم کن
که من چشمان اشک آلوده ات را دوست میدارم
طلب کن خالق خود را، بجو ما را تو خواهی یافت
که عاشق میشوی بر ما و عاشق میشوم بر تو که
وصل عاشق و معشوق هم، آهسته میگویم، خدایی عالمی دارد
تویی زیباتر از خورشید زیبایم، تویی والاترین مهمان دنیایم
که دنیا بی تو چیزی چون تو را کم داشت
وقتی تو را من آفریدم بر خودم احسنت میگفتم
مگر آیا کسی هم با خدایش قهر میگردد؟
هزاران توبه ات را گرچه بشکستی؛ ببینم من تو را از درگهم راندم؟
که میترساندت از من؟ رها کن آن خدای دور؟!
آن نامهربان معبود. آن مخلوق خود را
این منم پروردگار مهربانت
خالقت
اینک صدایم کن مرا.

با قطره ی اشکی
به پیش آور دو دست خالی خود را
با زبان بسته ات کاری ندارم
لیک غوغای دل بشکسته ات را من شنیدم
غریب این زمین خاکی ام. آیا عزیزم حاجتی داری؟
بگو جز من کس دیگر نمیفهمد
به نجوایی صدایم کن.

بدان آغوش من باز است
قسم بر عاشقان پاک با ایمان
قسم بر اسبهای خسته در میدان
تو را در بهترین اوقات آوردم
قسم بر عصر روشن، تکیه کن بر من
قسم بر روز، هنگامی که عالم را بگیرد نور
قسم بر اختران روشن اما دور، رهایت من نخواهم کرد
برای درک آغوشم، شروع کن، یک قدم با تو
تمام گامهای مانده اش با من
تو بگشا گوش دل پروردگارت با تو میگوید
ترا در بیکران دنیای تنهایان،
رهایت من نخواهم کرد.