خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

مدیر مسئول روزنامه ایران به یک سال زندان محکوم شد

 

 


محکومیت ایران، به خاطر انتشار ویژه نامه این روزنامه به نام "خاتون ۱" در مرداد ماه گذشته صادر شده است

دادگاه کیفری استان تهران علی‌اکبر جوانفکر مدیرمسئول روزنامه دولتی ایران را به یک سال حبس و سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دادگاه یکشنبه ۲۹ آبان (۲۰ نوامبر) آقای جوانفکر را به خاطر "انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه ‌نامه ای با عنوان خاتون" به ۶ ماه حبس و برای "انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی در این ویژه‌نامه" به ۶ ماه دیگر زندان محکوم کرده است.

در پی انتشار ویژه نامه ۲۵۸ صفحه ای روزنامه ایران به نام "خاتون ۱" در مرداد ماه گذشته، عده ای از محافظه کاران، دست اندرکاران این ویژه نامه را متهم به زیر سوال بردن "چادر سیاه" کردند که در جمهوری اسلامی، از آن به عنوان "حجاب برتر" یاد می شود.

خبرسازترین مطلب منتشر شده در ویژه نامه روزنامه ایران، مصاحبه مهدی کلهر مشاور رسانه ای سابق محمود احمدی نژاد بود که که رنگ سیاه چادر را تقلیدی از لباس مشکی مردان و زنان غربی در "مجلس های شبانه عیاشی اروپا" در زمان ناصرالدین شاه دانسته و گفته بود: "از لحاظ فلسفه‌ حجاب که در قرآن آمده که زن خودش را در مقابل تیر نگاه هیز مردان قرار ندهد، قطعا چادر بدترین پوشش است چون چهره زن را قاب می‌کند."

در پی انتشار این ویژه نامه، دادستان تهران شکایتی را علیه روزنامه ایران تسلیم دادگاه کرد و دادستان کل کشور اظهار داشت که این روزنامه مرتکب تخلف شده است.

واکنش به مصاحبه جوانفکر

وکیل مدیر مسئول روزنامه ایران، امروز در واکنش به حکم دادگاه بدوی گفته است که نسبت به این رای اعتراض خواهد کرد.

وی افزوده: "دادگاه می بایست شخصیت و جایگاه آقای جوانفکر و همچنین سوابق وی در اجرای صحیح قوانین و پایبند بودن به موازین اسلامی را مد نظر قرار می داد."

در کیفرخواست تهیه شده علیه علی اکبر جوانفکر، وی همچنین به "تحقیر و توهین به جنس زن" متهم شده بود که دادگاه، وی را از این اتهام تبرئه کرده است.

انتشار رای دادگاه بدوی، همزمان با آن صورت گرفته که دادستانی تهران روزنامه اصلاح طلب اعتماد را به خاطر انتشار مصاحبه ای با آقای جوانفکر توقیف کرده است.

اعتماد دیروز اقدام به چاپ مصاحبه ای با علی اکبر جوانفکر کرده بود که در آن، اقدامات برخی مسئولان نظارتی و قضایی و همچنین عملکرد مقام های ابلاغ کننده فرمان رهبر ایران در مورد ابقای وزیر اطلاعات در فروردین ماه گذشته، به تندی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

وی در این مصاحبه گفته بود که سیاستمداران محافظه کار منتقد محمود احمدی نژاد، "از اینکه مبادا مسائل‌شان [توسط دولت] رو شود وحشت دارند".

مدیر مسئول روزنامه ایران با تاکید بر اینکه آقای احمدی نژاد "از خیلی مسائل اطلاع دارد" اما "نمی‌تواند بسیاری از حرف‌ها را بزند"، افزوده بود شخصا حاضر است در مورد تخلفات محافظه کاران رقیب افشاگری کند.

منتقدان محافظه کار دولت، آقای جوانفکر را، که همزمان مدیر مسئول روزنامه دولتی ایران، مدیر عامل خبرگزاری دولتی ایرنا و مشاور رسانه ای رئیس جمهور است، یکی از سخنگویان "جریان انحرافی" معرفی می کنند.

جریان انحرافی، اصطلاحی است که این گروه از محافظه کاران، برای توصیف اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد و همفکران او مورد استفاده قرار می دهند.

مداد و خودکار...

ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣــــﺪﺍﺩ ﺗﺸﺒﯿﻪ ﻣﯿﮑﺮﺩﻡ
ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﺗﺮﺍﺷﯿﺪﻩ ﺷﺪﻥ،ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﮐــﻮﭼﮏ
ﺗـــــﺮ ﻣﯿﺸﻮﺩ…
ﻭﻟﯽ ﭘــــﺪﺭ...
ﯾﮏ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﺷﮑﯿﻞ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻇﺎﻫــــﺮ
ﺍﺑﻬﺘﺶ ﺭﺍ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺣﻔﻆ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﺧﻢ ﺑﻪ ﺍﺑﺮﻭ ﻧﻤﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ
ﺣﺮﻓﻬﺎﺳﺖ
ﻓﻘﻂ ﻫﯿچکـــس ﻧﻤﯿﺒﯿﻨﺪ ﻭ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﭼﻘﺪﺭ

ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻨﻮیسد!!!!!!


خدایا...

خدایا

آخه من چرا این همه سر به هوا هستم؟

چرا من درس نمی خونم؟

چرا دو ماه از شروع دانشگاه و کلاس ها گذشته و من هنوز حتی یه صفحه هم درس نخوندم؟

خدایا منو به راه راست هدایت کن

اگه نشد

راه راستو به طرف من هدایت کن

آمین!



بچه ها این چقدر شبیه بچگیای منهههههههه