خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

30 سال...

چند روز دیگه؛ پا به دهه سوم از زندگی ام خواهم گذاشت

به همین زودی، آن نوزاد که کسی امید به زنده ماندنش نداشت، دهه سوم از زندگی اش را درک می کند

به نظر من و فلاسفه معاصر و غیرمعاصر خودم  این دهه، حساس ترین دهه زندگی من و همه ما جوان ها به حساب می آد چون فقط ده سال فرصت داریم که به کمال برسیم.

البته بعد از اون هم میشه به کمال رسید ولی من به خودم تا چهل سالگی وقت می دم


اما من...

از همان روز که به یاد دارم، دنبال حقیقت بودم، اولین حقیقتی که خیلی جدی به دنبالش بودم این بود که چه کسی پای بیتا را شکست! (بیتا یکی از عروسک های کودکی ام بود که او را بیش از سارا، زیبا، مینا، نازنین، فرشته و... بود که بیشتر از بقیه دوست اش داشتم)


دومین حقیقت زندگی ام که کشف اش کردم این بود: دخترهای همسایه مان که یکی شان دخترعمه ام بود، دوست ام نداشتند چون از همان اول ابتدایی که مادرم دفتر املایم را نشان مادران آنها می داد و می گفت ندا از 5 سالگی نوشتن و خواندن بلد است و طبیعی است که اینقدر 20 بگیرد؛ حسادت شان گل می انداخت. همان ها یک بار دفتر املایم را دزدیدند و زیر همه 20 هایم فحش نوشتند و دفترم را انداختند در حیاط خانه مان!!!


خدایا من این حقایق را دوست نداشتم و هنوز هم آزارم می دهند


آن حقیقتی که مرا از آرمان شهر و مدینه فاضله ام دور و دورتر می کند را دوست ندارم


دوست ندارم بشنوم که "در شهری که همه مکار هستند، تو هم مکر پیشه کن"


من مکار نیستم


کاش اگر به چهل سالگی رسیدم، روزی باشد که در آن از حیله و دسیسه در اطرافم خبری نباشد


کاش در چهل سالگی اینقدر مغموم نباشم و از امید بنویسم... از رسیدن به حداقل 10 درصد از مدینه فاضله آرزوهایم...


کاش...


نظرات 6 + ارسال نظر
لیلا شنبه 12 مهر 1393 ساعت 13:02

سلام خانم عبدی این روز مبارک وفرخنده روبه شماوهمسرتون تبریک می گم. ان شاالله جشن تولد 100 سالگی

سلام عزیزم
میسییییییییییییی

مهسا جمعه 18 مهر 1393 ساعت 01:33

30 سالگیتون مبارک...
امیدوارم بهترین ها براتون اتفاق بیوفته و همیشه شاد و سلامت باشید... :)
30 سالگی برای یک زن خیلی سن ایده آلی به نظرم...خیلی..
نوش جانتان! :دی

مرسی خانوممممممممم

سید شنبه 19 مهر 1393 ساعت 08:05 http://seyedd.blogsky.com

salam abji.
mobarake ...
fekr konam ta hala man ro az yad bordid...
movafagh bashid o salamat dar kenare khanevadeh ...

سلام اخوی برادررررررررررررررررررر
حال شما؟
مگه میشه ما شما رو یادمون بره؟
مرسی که به یادم بودید بزرگوار

سونیا بدیع چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 17:21

سلام علیکم
البته من منتهای آرزوی ام است که دهه سی ام از عمرتون رو تجربه کنید، چون واقعا می خواهم ببینم چه شکلی می شوید؟!
اما شما وارد دهه سوم عمرتون شدید، لطفا تیتر اصلاح کنید
دوست تون می دارم
تاطلوع

سلام
وااااااااااااااااااااااااااااااااااییییی راست میگیاااااااااااااااااااااااا
خخخخخخخخ

mehdi eslamy جمعه 2 آبان 1393 ساعت 22:41 http://mehdidaneshjoo113.blogfa.com/

daneshjo karshenasi omor farhangi bahman 92

محمد فرهنگی نیا یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 11:49 http://mohammad13702.blogfa.com/


سلام خانم عبدی دانشجو امور فرهنگی هستم اینم وبلاگم ا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد