خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

تربیت خانوادگی!

تربیت خانوادگی!

این ترکیب واژگان رو زیاد شنیدیم. اما هر کسی از اون تعبیر و برداشت خاص خودش رو داره.

این یادداشت فقط یک گریز است به مشاهداتم در این چند روز:

هر روز سر ظهر که میخوام برم سر کار، در مسیرم تا رسیدن به ایستگاه تاکسی، از کوچه ای رد میشم که چند تا پسر و دختر کوچولو در محدوده سنی 8-12 سال در سایه سار دیوارهای کوچه می نشینند و با هم صحبت می کنند. والدین هر کدام از این کودکان دارای مشاغلی همچون پزشکی، پرستاری، کارمندی، مهندسی و غیره هستند (اعم از پدر و مادر). 

در هر بار عبور از این گذر، به مکالمه های این بچه ها گوش می دادم و گاه از تعجب شاخ درمی آوردم که این ها با این سن اندک، چه بحث های علمی و فلسفی که با هم ندارند و در کمال و شعور از هم سبقت می گیرند!!

انصافا ماها وقتی بچه بودیم این همه سواد نداشتیم! خداییش من وقتی همسن اینا بودم بزرگترین تفریحم فوتبال بازی کردن با پسرهای محله مون بود 

خلاصه...

عصر دیروز وقتی از سر کار برمی گشتم، دیدم اینها دارند با هم کل کل و دعوا می کنند. سرعتم را کم کردم تا خوب شاهد باشم!!!

هیچ کتک کاری در میان نبود (برخلاف ماها که وقتی بچه بودیم تا دعوامون می شد دست به یقه می شدیم). هر کدام در گوشه ای ایستاده بودند و در کمال آرامش به هم فحش می دادند!

اما تا دلتان بخواهد فحش های آبدار و کثیف و گاه خیلی سخیف! بود که نثار هم می کردند! 

نمی دانم این فحش ها را از کجا آورده بودند؟؟؟!!!!

از خانواده؟

از محیط؟

از تلویزیون؟

از ماهواره؟

از مدرسه؟

از کجا؟

نظرات 3 + ارسال نظر
سید چهارشنبه 23 شهریور 1390 ساعت 09:14

سلام آبجی...

از همه ی مواردی که اسم بردی یاد گرفتن ...!!!

سلام اخوی
راست میگی
احتمالا همین طور بوده!

آشپزی سئویل پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 01:18

سلام ندا جون من عکس کماج را فرستادم به ایمیلت در ضمن اون عکس سمنو تقصیر من نبود شما نگفتی که چه اندازه بفرستم بعد رو عکس کار کنم یا نه چون عکس های خودم بدون فتو شاپ تو وبلاگم میذارم اگر هم دست رسید و آدرس منزلمونو خواستی بهم خبر بده

ترانه های ماندگار پنج‌شنبه 24 شهریور 1390 ساعت 09:19 http://taraneyemandegar.blogfa.com

سلام
تمام این موارد در تربیت موثر هستند و متاسفانه نقش خانواده در این زمینه کمرنگ‌تر شده چون نقش همسالان به ویژه در مدارس بیشتر شده.
خدا به دادمون برسه با این وضعیت

سلام
نظر قابل تاملی بود بانو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد