خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

خواهش نادانی انسان نکن

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

وقتی میهمان می آید...

 پاشید جمع کنید... خونه ها رو مرتب کنید... آماده باش کامل!  

یه مهمون داره میاد. نکنه جایی گرد و خاکی بمونه؟ نکنه چیزی کم و کسری باشه؟  

وای دخترای خونه! آماده این؟ همه چی رو آماده کردین واسه مهمونی؟  

پسرا... به حرف بزرگترا گوش دادین؟ فرشا  رو شستین؟  

مامانا خونه تکونی تموم شده؟  

باباها چیزی کم و کسری نمونده که؟  

الان میرسه ها. اون لباسا رو از جمع کن از رو مبل! به مهمونمون برمی خوره جایی به هم ریخته باشه و روی قاعده خودش نچرخه ها... 

آخه مهمونمون خیلی عزیزه. کلی احترام داره این مهمون. کلی با خودش خیر و برکت میاره. 

قراره کلی نور به خونه هامون هدیه کنه. قراره نور چشمی همه ما بشه و خلاصه کلی ارج و قرب داره و جاش رو چشامونه.   

 

 ramazane mobarak

 

***** 

دیروز وقتی داشتم روی یک پروژه بسیار بزرگ و مهم کار می کردم که همانا شستن فرش بود پسر همسایه مون اومد پیشمون و گفت: ترکیه فردا روزه است. 

بعد در مورد یه برنامه فراموجی  صحبت کرد. گفت: گزارشگر از یه آخوند ترکیه ای پرسیده: در مورد روزه صحبت بفرمائید "البته یه چیزی در این مایه ها" 

گفته و گفته... 

گزارشگره گفته اونا که نمی تونن روزه بگیرن چیکار کنن؟! 

یه حدیث نقل می کنه از پیامبر اسلام. 

روزی پیامبر مشغول کار بودند در ماه مبارک رمضان که یک کارگر بر وی وارد شده و می گوید: من از صبح تا شب کارگری می کنم. میشه من روزه نگیرم؟ 

پیامبر می فرماید: آیا برای کاری که میگیری مزدی هم دریافت می کنی؟ 

کارگر می گوید: بلی... 

پیامبر می فرمایند: برای روزه هم مزدی است که خداوند می پردازد. تو اگر کار نکنی بی مزد و روزی می مانی و اگر روزه نگیری هم بی اجر نزد خدا... 

******* 

من زخم معده دارم روزه نمی گیرم. 

من کارم سنگینه روزه نمی گیرم . 

من قرص ... می خورم روزه نمی گیرم. 

من کدوم عملم رو قاعده است که روزه هم بگیرم؟ 

من با خدا یه قرارداد سری دارم! 

... 

خب روزه اگه سخت نباشه که روزه نیست! البته همه آنهایی که بنا به دلایلی روزه نمی گیرند و دلیل موجهی دارند هم اجرکم عند ا... اما لطفا در بوق و کرنا فریاد نفرمائید که ما نیستیم! و این را هم نشان روشنفکری قلمداد نکنید!! به جان خودم می شناسم کسی رو که روزه خواری رو نشان انسان امروزی بودن می دانست... 

******** 

خب روزه فقط گشنگی و تشنگی کشیدن نیست! دلها را نیازاریم. دستهایمان، گوشهایمان، زبانمان، کلیه اعضای بدنمان و مهمتر از همه چشم و ذهنمان باید روزه باشد. 

******** 

اینم یه اس ام اس جالبکانه 

... نه همکارم گفت: شوخی شوخی با ماه رمضون هم شوخی؟ راست میگفت هر چند این اس ام اس شرح حال خیلی ها بود. "و شاید خود من!" 

******** 

شاید کمتر باشم این روزها. میام ها جایی نرید. شبکه مون به هم نمی خوره مطمئن باشید. قول میدم. (در ضمن خدا کنه موعظه نکرده باشم چرا که همه شما دانایانید و خود از من بالاتر"

نظرات 3 + ارسال نظر
الناز پنج‌شنبه 21 مرداد 1389 ساعت 11:04

سلام گل بانو
مطمئنی من بهت سر نمیزنم؟
به قول یکی از دوستان مسلمانم آرزوست
وقتی روزه دارها رو میبینم که قریب ۹۹٪ شون تنها فرقی که با روز قبل دارند اینه که معده شون خالیه وقتی به صورت رنگ شدشون نگاه میکنم یا غیبتها تهمتها و دروغهاشونو میشنوم فقط تاسف میخورم
دین اومده که انسانیت رو به ما یاد بده اما ماها فقط ظواهرشو گرفتیم و اصل رو که انسانیت بوده فراموش کردیم
به هر حال اومدن این ماه رو به همه اونایی که واقعا بهش اعتقاد دارن تبریک میگم از جمله به تو عزیزکم که اگه کمتر بیای دلمون واست تنگ میشه
راستی منم این روزا مثل خودت هم آرومم هم خوشحال به خاطر همون قصه قدیمی که حالا یکم پیچیده تر شده!!!
واسه همین شاید حس کردی که حضورم کمرنگ تره


سلام
خوبی گل دختر
اون کامنت رو وقتی دادم که تازه رسیده بودم پای سیستم تو خونه و یه کامنت خصوصی مهم رو خوندم و بسی عصبانی شدم و البته بعدش خوب شدم! یادم رفته بود دیگه به نظرات سر بزنم و دق دلی مو سر تو خالی کردم.
ببخش... مرا دریاب...
۹۹ درصد اغراقه گلم... در اون صورت من یکی که جزو اون یک درصد باقیمانده نخواهم بود صد درصد
الهی الهی از قصه های قدیمی... امیدوارم گره هات باز بشه یکی یکی

شفیعی مطهر پنج‌شنبه 21 مرداد 1389 ساعت 11:29 http://modara.blogfa.com

با سلام و سپاس و تبریک حلول ماه مبارک رمضان
در رمضان از حنجره هر پنجره آوای تلاوت قرآن می تراود و در کوچه ها عطر معنویت می پراکند. بر شاخساران گلدسته ها گل تکبیر می شکفد و سینه سیاه ظلمت را می شکافد. از ساقه ترد لحظه ها جوانه های سبز عرفان و شکوفه های سرخ ایمان می روید.
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات-التماس ذعا

سلام
زیبا و کامل بود. تبریک مرا هم پذیرا باشید

fars پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 ساعت 14:43 http://fars.vxc.ir

562300568آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟ یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید >>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<< آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://fars.vxc.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد